مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 11:102023-08-09اقتصادي

مرمت بناها و بافت های تاریخی؛ جایگزین پرداخت مالیات


سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: سرمایه گذاران و بهره برداران آثار تاریخی می توانند با مرمت و احیای بناهای تاریخی از پرداخت مالیات معاف شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، سروش هاشمی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سرمایه گذاران و بهره برداران آثار تاریخی می توانند با مرمت و احیای بناهای تاریخی از پرداخت مالیات معاف شوند.

وی افزود: بر اساس بند د تبصره 10 قانون بودجه سال 1398 و ماده سه آیین نامه حمایت از مالکان، متصرفان قانونی و بهره برداران خصوصی و غیردولتی آثار غیرمنقول و بافت های تاریخی فرهنگی ثبت شده در فهرست آثار ملی، تاریخی، فرهنگی و باارزش، اشخاص حقیقی و حقوقی و تمامی مؤدیان مالیاتی می توانند در راستای احداث، تکمیل، تجهیز فضاها، حفاظت، مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی و فرهنگی اقدام کنند و هزینه های مربوطه با تأیید وزارت میراث فرهنگی به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی محاسبه شود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با تأکید بر اینکه سرمایه گذاران و بهره برداران آثار تاریخی می توانند با تایید این ادار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت بناها و بافت های تاریخی؛ جایگزین پرداخت مالیات

مرمت بناها و بافت های تاریخی؛ جایگزین پرداخت مالیات