مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 14:102023-07-31فرهنگي

از ساخت سرویس بهداشتی در بافت دهدشت تا انتظار برای حریم «تپه چهک»


معاون میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد از آخرین وضعیت تعیین حریم و عرصه «تپه چهک» سخن گفت و از مرمت هشت بنای تاریخی در این استان و ساخت سرویس بهداشتی در بافت تاریخی دهدشت خبر داد.

- از ساخت سرویس بهداشتی در بافت دهدشت تا انتظار برای حریم تپه چهک معاون میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد از آخرین وضعیت تعیین حریم و عرصه تپه چهک سخن گفت و از مرمت هشت بنای تاریخی در این استان و ساخت سرویس بهداشتی در بافت تاریخی دهدشت خبر داد.

تپه باستانی چهک در روستای چهاربیشه از سال 1384 در فهرست آثار ملی ثبت شده است، اما در طول این 18 سال هنوز حریم و عرصه مشخصی ندارد، در حالی که این موضوع موجب اعتراض ساکنان روستای چهاربیشه و مانع از فعالیت های ساخت وساز، تعمیر و یا فروش خانه های آن ها شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گچساران دلیل معطل ماندن حریم تپه تاریخی چهک را کمبود اعتبار اعلام کرده بود.

اما در پاییز سال گذشته، رحیم دادی نژاد، معاون میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از گمانه زنی برای تعیین عرصه و حریم این تپه تاریخی چهک خبر داده بود و حالا در تازه ترین اظهارات درباره تعیین حریم و عرصه تپه چهک به ایسنا گفت: آن زمان اعتبار گمانه زنی این تپه تاریخی تأمین نشد و در حال حاضر برای پژوهش باستان شناسی تپه تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از ساخت سرویس بهداشتی در بافت دهدشت تا انتظار برای حریم «تپه چهک»

از ساخت سرویس بهداشتی در بافت دهدشت تا انتظار برای حریم «تپه چهک»