مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 07:052023-08-05اقتصادي

90 درصد گندم تولید شده در استان یزد خریداری شد


مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان یزد گفت: شهرستان های خاتم، ابرکوه و مروست بیشترین میزان تولید گندم را در استان داشتند و تاکنون 90 درصد گندم تولید استان خریداری شده است.

- محمدرضا جوادپور در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد، با بیان این که برداشت گندم از اول خرداد آغاز شده و تا پایان مرداد ادامه می یابد، اظهار کرد: تقریبا 90 درصد گندم تولید شده در استان یزد خریداری شده است.

وی افزود: تاکنون هشت هزار تن گندم از کشاورزان سراسر استان خریداری شده که شهرستان های خاتم، ابرکوه و مروست بیشترین تولید و فروش گندم را داشتند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی درباره دلایل رشد بی سابقه خرید تضمینی گندم در استان یزد گفت: تمهیدات بسیار خوبی برای نهاده های کشاورزی دیده شد و مهمتر از آن هم لطف خداوند و بارندگی بسیار خوب در زمستان سال گذشته بود.

جوادپور تصریح کرد: قیمت خوب اعلام شده از سوی دولت سبب استقبال گسترده کشاورزان شد و همه زمین های قابل کشت، زیر کشت گندم رفت و حتی در فواصل بین باغ ها و زمین های شور نیز کشت گندم را داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ بر 100 میلیارد تومان گندم خریداری شده و 70 میلیارد آن پرداخت شده است.

قرار بود همه پول کشاورزان تا آخر هفته پرداخت شود، اما این مساله به دلیل تعطیلی به تاخیر افتاد و امیدواریم ظرف مدت دو یا سه روز آینده پر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد گندم تولید شده در استان یزد خریداری شد

90 درصد گندم تولید شده در استان یزد خریداری شد