مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 20:252023-07-25سياسي

بازار کالاهای اساسی را چگونه تنظیم کنیم؟


برای تنظیم بازار کالاهای اساسی مانند مرغ، گوشت، روغن و… چند راه حل تجربه شده و تجربه نشده در میان کارشناسان کشور وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر , حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) یادداشتی را با موضوع راه های تنظیم بازار کالاهای اساسی در اختیار مهر قرار داده که متن آن از نظرتان می گذرد: برای تنظیم بازار کالاهای اساسی مانند مرغ، گوشت، روغن و… چند راه حل تجربه شده و تجربه نشده در میان کارشناسان کشور وجود دارد.

با غرض کمک به حل مشکلات مردم، به بررسی سه راه حل مشهور تر می پردازم: الف: تنظیم گری از طریق واردات (تنظیم گری اضطراری): در این روش معیوب، کمبود عرضه کالاهای اساسی و کمبود عرضه نهاده های اصلی تولید را از طریق واردات پی گیری می کنند.

مهمترین مشکلات این روش، اعمال تحریم های بین المللی بر مسیرهای واردات، کمبود ارز اختصاصی برای واردات و وجود انحصار در وارد کنندگان کالاهای اساسی است.

معنای باطنی و مهمِ این استراتژی معیوب، عدم قدرت ملت ایران در تأمین غذا و لباس مورد نیاز خود و آسیب پذیری بالای مردم در صورت وقوع بحران های سیاسی، پولی و امنیتی است.

نقطه آغاز ذلت، وابستگی در غذا و لباس به دیگران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار کالاهای اساسی را چگونه تنظیم کنیم؟

بازار کالاهای اساسی را چگونه تنظیم کنیم؟