مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 مرداد 1402 ساعت 13:252023-08-11اقتصادي

4 دلیل برای کاهش تورم در ماه های پیش رو


مازاد 26 میلیاردی حساب جاری و مازاد 22 میلیاردی حساب کالا نشان می دهد تجارت خارجی و درآمد ارزی افزایش یافته است و این در کنار کاهش نرخ رشد نقدینگی از 40 به کمتر از 28 درصد در تیرماه و صفر شدن تورم کالایی، - آلبرت بغزیان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اقدامات دولت برای کنترل نرخ ارز اظهار داشت: ثبات نرخ ارز در کشورمان با توجه به شرایط تورمی و تحریمی می تواند یکی از راه ها یا پله هایی باشد که از بی ثباتی اقتصادی جلوگیری کند.

وی افزود: در گذشته با توجه افزایش نرخ ارز شاهد بودیم که به تبع این امر، تورم سرسام آور در کالاهای اساسی ایجاد شد به همین دلیل با کاهش قدرت خرید مردم روبرو بودیم بنابراین بانک مرکزی باید دست به اقداماتی می زد که این نرخ کنترل شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: تاسیس مرکز مبادله ارز و طلا و همچنین افتتاح حساب ارزی در تقاضاهای ارز سهمیه ای توانست تا حد زیادی به این سیاست بانک مرکزی کمک کند تا شاهد ثبات و آرامش در بازار ارز باشیم.

* اختیارات دولت به بانک مرکزی تورم را کاهش داد عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به کاهش رشد نقدینگی و تورم در کشور اظهار کرد: بدون شک یکی از اصلی ترین دلایل کاهش رشد نقدینگی و تورم در کشور به اختیاراتی برمی گردد که دولت سیزدهم به بانک مرکزی داده است ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 دلیل برای کاهش تورم در ماه های پیش رو

4 دلیل برای کاهش تورم در ماه های پیش رو