مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 17:452023-08-22اجتماعي

کاهش 80درصدی ذخایر برفی حوزه آبریز دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته


بخش عمده ای از تامین آب دریاچه ارومیه مربوط به ذخایر برفی رودخانه های نه گانه است که امسال نسبت به مدت زمان مشابه پارسال کاهش 80درصدی داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: در مورد تامین آب شرب برای مردم، باید توجه شود که براساس پیش بینی ها گرمای هوا در تابستان امسال قابل پیش بینی بود و به همین دلیل ما اولویت را امسال تامین پایدار آب شرب مردم قرار دادیم تا رهاسازی آن به سوی دریاچه ارومیه .

استاندار آذربایجان غربی افزود: امروز موضوع دریاچه ارومیه نه به عنوان یک دغدغه منطقه ای بلکه به عنوان یک موضوع و دغدغه زیست محیطی برای کل ملت ایران مهم است که جا دارد کمال تشکر را از مردم ایران بخاطر این حساسیت داشته باشم.

وی تصریح کرد: بخش عمده ای از تامین آب دریاچه ارومیه مربوط به ذخایر برفی رودخانه های نه گانه است که سرمنشاء آن در کوهستان های منطقه است که امسال به نسبت مشابه پارسال 80درصد کاهش در این ذخایر برفی را شاهد هستیم که تاثیر آن را در دبی آب ورودی دریاچه مشاهده می کنیم.

مقام عالی استان گفت: بارندگی در پاییز سال گذشته تقریبا نزدیک به صفر بود و در زمستان نیز چند بارش برف محدود داشتیم و تنها بارش های قابل توجهی که 15درصد نسبت به میانگین بلندمدت کمتر بود در اوایل امسال رخ دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 80درصدی ذخایر برفی حوزه آبریز دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته

کاهش 80درصدی ذخایر برفی حوزه آبریز دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته