مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 12:152023-07-30پزشكي

ابتلای 40 نفر در استان کرمان به مالاریا/ بیماری ریشه کن نشده است


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از سال گذشته تاکنون 40 نفر در کل استان کرمان به بیماری مالاریا مبتلا و همه آن ها درمان شده اند.

- ایسنا/کرمان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از سال گذشته تاکنون 40 نفر در کل استان کرمان به بیماری مالاریا مبتلا و همه آن ها درمان شده اند.

دکتر سعید صحبتی در گفت وگو با ایسنا درباره وضعیت بیماری مالاریا در استان کرمان اظهار کرد: افرادی که در این استان به بیماری مالاریا مبتلا شده اند همگی سابقه سفر یا اقامت در نواحی جنوب شرق کشور و مناطق مرزی مشترک با پاکستان را داشته اند و موردی که در داخل استان به این بیماری مبتلا شده باشد، نداشته ایم.

او با اشاره به آمار مبتلایان به مالاریا بیان کرد: از سال گذشته تاکنون 40 نفر در کل استان کرمان به بیماری مالاریا مبتلا و همه آنها درمان شده اند و خوشبختانه هیچ فوتی ناشی از ابتلا به این بیماری در این بازه زمانی نداشتیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: متاسفانه وضعیت مالاریا در دو سال اخیر به دلیل باران های مونسونی(باران های شدید باعث تشکیل باتلاق و محیط مناسب برای رشد و تکثیر پشه ناقل بیماری مالاریا به نام پشه آنوفل می شوند)، حاد شده و مالاریا دوباره شعله ور شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلای 40 نفر در استان کرمان به مالاریا/ بیماری ریشه کن نشده است

ابتلای 40 نفر در استان کرمان به مالاریا/ بیماری ریشه کن نشده است