مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 08:452023-08-14اقتصادي

نان به نرخ یارانه ای، اقتصاد نانوایان به نرخ روز


طرح هوشمندسازی یارانه آرد با وجودی که توانسته بخشی از تخلفات و مافیای آرد را کنترل کند اما با توجه به تورم و هزینه های جانبی تولید نان جوابگوی شرایط اقتصادی نانوایان نبوده و همچنان برسر کاهش کیفیت نان و هزینه آن چالش وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، طرح هوشمندسازی یارانه نان در بُعد ملی برای ساماندهی عرضه یارانه آرد و گندم که به واسطه نانوایی ها به دست مردم برسد باعث شد تا بخشی از تخلفات و حتی مافیای آرد تحت نظارت بیشتری قرار گیرد.

حتی در این راستا جمعی از تشکل های دانشجویی در نامه ای خطاب به رییس جمهور درخواست کردند تا با تکمیل طرح توزیع هوشمند آرد یارانه ای، دست مافیای آرد را از سفره نان مردم کوتاه کند.

در مرحله نخست این طرح، کاهش عرضه نان خارج از شبکه، شکسته شدن نرخ های غیرواقعی، جلوگیری از هدررفت منابع دولت در آرد یارانه ای را هدف گذاری کردند.

در این میان معیشت نانوایان هم راستا با شرایط اقتصادی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و همین امر سبب نارضایتی میان نانوایان شد که میزان هزینه تولید نان و فروش آن صرفه اقتصادی ندارد زیرا هزینه های آب، برق، گاز، خمیرمایه، اجاره بها، کارگر و سایر موارد جانبی افزایش پیدا کرده است و باید متناسب با آن درآمد داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نان به نرخ یارانه ای، اقتصاد نانوایان به نرخ روز

نان به نرخ یارانه ای، اقتصاد نانوایان به نرخ روز