مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 06:002023-08-08فناوري

نانومواد پیشرفته ای که قرار است تصفیه آب را متحول کنند


نوآوری هایی که سالانه در مورد غشاهای مبتنی بر نانوفناوری صورت می گیرند، می توانند تصفیه آب را در آینده نزدیک متحول کنند.

- نوآوری هایی که سالانه در مورد غشاهای مبتنی بر نانوفناوری صورت می گیرند، می توانند تصفیه آب را در آینده نزدیک متحول کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نانومگزین، بسیاری از ما دسترسی به منابع آب را در آب وهوای معتدل بدیهی می دانیم و به شناسایی منابع آب شیرین و تمیز می پردازیم اما در همه نقاط جهان این طور نیست و انگیزه هایی برای دسترسی بیشتر جمعیت آنها به آب پاک وجود دارد تا آب چه با توسعه فناوری های جدید برای بیرون آوردن آب از زمین و چه برای ایمن کردن آب مضر موجود، برای مصرف انسان قابل شرب تر شود.

باریکی بسیار زیاد نانومواد مدتی است که آنها را به گزینه های مناسبی برای کاربردهای تصفیه آب تبدیل کرده است.

پیشرفت های زیادی در پژوهش های دانشگاهی صورت گرفته است اما فیلترهای تجاری که در حال حاضر در بازار هستند یا به زودی وارد بازار خواهند شد، از غشاهای نانومقیاس برای فیلتر کردن مواد مضر موجود در منبع آب استفاده می کنند.

وجود منافذ کوچک در غشاهای نانو بدین معناست که ذرات معلق و گونه های مضر بیشتری را می توان از آب حذف کرد و توانایی آنها در مقایسه با غشاهای دارای منافذ بزرگ تر، بیشتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نانومواد پیشرفته ای که قرار است تصفیه آب را متحول کنند

نانومواد پیشرفته ای که قرار است تصفیه آب را متحول کنند