مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 12:432023-08-13سياسي

نظر اداره حقوقی قوه قضاییه درباره مصدوم شدن مأمور انتظامی توسط اشخاص ناشناس


اداره کل حقوقی قوه قضاییه درباره ورود صدمه بدنی به مأمور انتظامی توسط اشخاص ناشناس و مقررات مربوط به پرداخت دیه در این باره یک نظریه صادر کرد.

- اداره کل حقوقی قوه قضاییه درباره ورود صدمه بدنی به مأمور انتظامی توسط اشخاص ناشناس و مقررات مربوط به پرداخت دیه در این باره یک نظریه صادر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن سوال مطرح شده و پاسخ اداره کل حقوقی قوه قضاییه در این باره به شرح زیر است: استعلام: با عنایت به رأی وحدت رویه شماره 790 و ماده 14 قانون به کارگیری سلاح مصوب 1373 و مواد 2 و 4 آیین نامه قانون مذکور، در مواردی که مأمور انتظامی در حین انجام وظیفه توسط اشخاص ناشناس صدمه بدنی می بیند و شکایتی در دادسرا برای شناسایی عاملین ایجاد صدمه مطرح می کند، اما در نهایت به لحاظ عدم شناسایی، پرونده منجر به صدور قرار منع تعقیب می شود و دادسرا در راستای ماده 85 قانون آیین دادرسی کیفری پرونده را جهت پرداخت دیه از محل بیت المال به دادگاه ارسال می نماید؛ 1- آیا طرح درخواست از ناحیه مأمور علیه بیت المال برای دریافت دیه صحیح است؟ دادگاه کیفری در این خصوص چه تکلیفی دارد؟ 2- آیا صدور حکم علیه بیت المال (وابسته وزارت دادگستری) برای پرداخت دیه صحیح است؟ 3- درمواردی که مبلغ دیه جراحات عمدی بالای پنجاه درصد باشد، آیا مرجع صالح رسیدگی به چنین درخواستی (بر اساس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر اداره حقوقی قوه قضاییه درباره مصدوم شدن مأمور انتظامی توسط اشخاص ناشناس

نظر اداره حقوقی قوه قضاییه درباره مصدوم شدن مأمور انتظامی توسط اشخاص ناشناس