مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 مرداد 1402 ساعت 09:102023-08-04بين الملل

«محمد بازوم» از آمریکا درخواست کمک کرد


کودتاچیان در نیجر ضمن لغو مقررات منع آمد و شد در این کشور که پس از برکناری رییس جمهور این کشور برقرار شده بود، درباره هرگونه مداخله نظامی خارجی به شدت هشدار دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رهبران کودتا در نیجر مقررات منع آمد و شد اعمال شده در این کشور از زمان بازداشت محمد بازوم رییس جمهور این کشور را لغو کردند.

از سوی دیگر محمد بازوم رییس جمهور تحت بازداشت کودتاچیان به واشنگتن پست اعلام کرد: کل منطقه ساحلی ممکن است که از طریق گروه واگنر تحت نفوذ روسیه قرار گیرد! وی افزود: اگر کودتا موفق شود برای کشور من و برای بقیه منطقه و دنیا تبعاتی به همراه خواهد داشت.

از آمریکا و جامعه جهانی می خواهم که در راستای بازگردانیدن نظام قانونی در نیجر اقدامی انجام دهند.

همزمان رهبران کودتا در نیجر ضمن لغو توافق همکاری نظامی با فرانسه اعلام کردند که به هرگونه دخالت نظامی خارجی سریعا واکنش نشان خواهند داد.

این در حالی است که شورای نظامی نیجر، شامگاه پنجشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که به هرگونه مداخله نظامی به نیامی از سوی جامعه اقتصادی غرب آفریقا (اکواس) فوراً پاسخ نظامی خواهد داد.

یکی از اعضای شورای نظامی تازه تأسیس نیجر در بیانیه ای شدید اللحن بیان کرد که در صورت هرگونه اقدام نظامی از سوی جامعه اقتصادی غرب آفریقا یا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«محمد بازوم» از آمریکا درخواست کمک کرد

«محمد بازوم» از آمریکا درخواست کمک کرد