مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 08:552023-07-31بين الملل

تنش دوباره میان روسیه و آمریکا در آسمان سوریه


آسمان کشور سوریه امروز (دوشنبه) بار دیگر صحنه رویارویی یک جنگنده روسی و پهپاد آمریکا شد؛ اما این اتفاق مانند موارد مشابه روزهای اخیر به گشوده شدن آتش میان طرفین منجر نشد.

- آسمان کشور سوریه امروز (دوشنبه) بار دیگر صحنه رویارویی یک جنگنده روسی و پهپاد آمریکا شد؛ اما این اتفاق مانند موارد مشابه روزهای اخیر به گشوده شدن آتش میان طرفین منجر نشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، اولگ گورینوف ، نایب رییس مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه در این باره اعلام کرد: یک پهپاد MQ-9 متعلق به ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا در سوریه به طرز نگران کننده ای به یک هواپیمای نظامی سوخو-34 روسیه نزدیک شد.

گورینوف همچنین تصریح کرد: این اتفاق در ارتفاع 5000 متری در آسمان استان رقه رخ داد و پهپاد آمریکایی در 100 متری جنگنده روسیه پرواز کرد.

وی گفت که این پرواز پهپاد ائتلاف با طرف روسی هماهنگ نشده بود و به دلیل عملکرد به موقع و حرفه ای خلبانان روسی از برخورد جلوگیری شد.

این چندمین اتفاق مشابه میان نیروی هوایی روسیه و آمریکا طی هفته های اخیر در آسمان سوریه است و آخرین مورد آن شنبه هفته جاری در آسمان رقه رخ داد.

اولگ گورینوف یکشنبه نیز درباره آمار نقض حریم هوایی و اقدامات متجاوزانه ائتلاف آمریکایی در سوریه گفته بود، پهپادهای ائتلاف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش دوباره میان روسیه و آمریکا در آسمان سوریه

تنش دوباره میان روسیه و آمریکا در آسمان سوریه