مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 17:052023-07-30سياسي

این حسن است یا حسین؟


زیر نور لامپ چند باری نگاهش را از بالا تا پایین روی استخوان چرخاند، اشک امانش نداد، با دست لمسش کرد، وسط هق هق گریه گفت: بزنید حسن، این هم مدرک.

- خبرگزاری فارس ـ  فرشته عسگری؛ عملیات رمضان از 22 تیرماه سال 1361 با هدف تهدید بصره از شرق و حضور رزمندگان ایرانی در حاشیه شط العرب  آغاز شد و تا هفتم مرداد همان سال در پنج مرحله ادامه پیدا کرد.

 این عملیات، نخستین عملیاتی بود که بعد از فتح خرمشهر توسط ایرانیان انجام شد و نخستین عملیات تهاجمی برون مرزی بود که در برهه چهارم از دفاع مقدس و با شرکت تیپ امام حسین (ع)، تیپ نجف اشرف، تیپ محمدرسول الله ( ص)، تیپ کربلا، تیپ علی بن ابی طالب قم و پشتیبانی قوی توپخانه ارتش و هوانیروز انجام گرفت.

600 رزمنده حاضر در این عملیات از استان مرکزی بودند که در قالب چهار گردان عملیاتی به عملیات اعزام شدند.

شهادت 187 رزمنده استان مرکزی در عملیات رمضان از مجموع رزمندگان اعزامی استان مرکزی به این عملیات  187 نفر به شهادت رسیدند که یکی از این شهدا، شهید حسین برکوک تبار برادر حسن برکوک تبار بود.

شهیدان حسن و حسین دو برادر بودند که شهید حسن برکوک تبار متولد 29 مهر 1339 در 12 مهر 1359 در راه دفاع از اسلام و انقلاب به شهادت رسید و شهید حسین برکوک تبار متولد 29 مرداد 1338 در هفتم مرداد 1361 عملیات رمضان منطقه پاسگاه زید در راه دفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این حسن است یا حسین؟

این حسن است یا حسین؟