مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 11:352023-08-02بين الملل

عصبانیت نخست وزیر لهستان از احضار سفیر ورشو در اوکراین


نخست وزیر لهستان ضمن اشاره به کمک های عظیمی که این کشور از ابتدای جنگ به اوکراین داشته، احضار سفیر ورشو در کی یف را اقدامی اشتباه و غیرقابل قبول توصیف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، احضار سفیر ورشو در اوکراین در پی تداوم زیاده خواهی ها و مظلوم نمایی رژیم کی یف، با واکنش تند ماتئوش موراویِیتسکی نخست وزیر لهستان همراه شد.

موراوییتسکی بامداد امروز (چهارشنبه) در صفحه توییتر خود ضمن اشاره به کمک های عظیمی که این کشور از ابتدای جنگ به اوکراین داشته، احضار سفیر ورشو در کی یف را اقدامی اشتاب و غیرقابل قبول توصیف کرد.

وی در این باره نوشت: در چارچوب سیاست بین الملل، وقتی که جنگی در جریان است و با توجه به کمک های عظیم ارائه شده توسط لهستان به اوکراین، چنین اشتباهاتی (احضار سفیر ورشو) نباید رخ بدهد .

نخست وزیر لهستان ضمن تاکید بر غیرقابل قبول بودن احضار سفیر وروشو در اوکراین، گفت که منافع هیچ کشور دیگری را بر منافع کشور خود ترجیح نمی دهد.

پیش از این، وزارت دفاع لهستان اعلام کرده بود که ورشو از زمان آغاز جنگ اوکراین با روسیه در تاریخ 24 فوریه 2022، مبلغ سه میلیارد یورو به کی یف کمک نظامی ارائه داده است.

(جزییات بیشتر ) وزارت خارجه اوکراین روز گذشته مدعی شد که سفیر لهستان در کی یف را به دلیل اظهارات یکی از مقامات بلند پایه ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عصبانیت نخست وزیر لهستان از احضار سفیر ورشو در اوکراین

عصبانیت نخست وزیر لهستان از احضار سفیر ورشو در اوکراین