مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 10:552023-08-15پزشكي

کمبود آهن، عامل ریزش و کاهش رشد مو


ویتامین ها و املاح، مهم ترین مواد مغذی موردنیاز برای رشد مو بوده و آهن از جمله املاح ضروری است که کمبود آن باعث ریزش و کاهش رشد مو می شود.

- ایسنا/زنجان یک متخصص پوست و مو گفت: ویتامین ها و املاح، مهم ترین مواد مغذی موردنیاز برای رشد مو بوده و آهن از جمله املاح ضروری است که کمبود آن باعث ریزش و کاهش رشد مو می شود.

منصور مرادلو در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: گوشت قرمز و سبزیجات، اصلی ترین منابع آهن هستند که مصرف کافی آنها می تواند به تکامل سلول هایی که وظیفه رشد موها را بر عهده دارند کمک کند.

وی، روی را ماده مهم دیگری عنوان کرد که در رشد موها تاثیر چشمگیری دارد و افزود: شکستگی مو، ریزش و نازک شدن مو، می تواند در نتیجه کمبود روی باشد و افزایش مصرف این ماده مغذی به جلوگیری از ریزش مو و بهبود کیفیت مو کمک می کند.

متخصص پوست و مو با اشاره به اهمیت مصرف ویتامین ها به منظور تامین سلامت موها، خاطرنشان کرد: ویتامین های گروه B شامل ویتامین های B2، B6 و B12 روند تولید ملانین یا رنگ دانه های طبیعی پوست و مو را سرعت می بخشند و باعث می شوند، رنگ دانه های مو برای مدت زمان طولانی تری به موها رنگ ببخشند و برای جلوگیری از سفیدی مو موثرند.

مرادلو با بیان اینکه ویتامین C در رشد و تقویت موها تاثیرگذار است، اظهار کرد: رادیکال های آزاد در بدن مانع رشد مو می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود آهن، عامل ریزش و کاهش رشد مو

کمبود آهن، عامل ریزش و کاهش رشد مو