مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 16:202023-08-20پزشكي

درمان آسیب های چشمی با سلول های بنیادی چشم یک شخص دیگر


پژوهشگران آمریکایی، یک روش آزمایشی را روی گروهی از بیماران به کار گرفته اند که با کمک آن می توان آسیب های چشمی را با سلول های بنیادی چشم یک نفر دیگر درمان کرد.

- پژوهشگران آمریکایی، یک روش آزمایشی را روی گروهی از بیماران به کار گرفته اند که با کمک آن می توان آسیب های چشمی را با سلول های بنیادی چشم یک نفر دیگر درمان کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گلف نیوز، فیل دورست (Phil Durst) مرد 51 ساله اهل هوم وود آلاباما به یاد می آورد که پس از پاشیده شدن یک ماده شیمیایی از ماشین ظرفشویی به چشمانش، ناپذیرترین دردی را تجربه کرد که تا آن زمان احساس کرده بود.

چشم چپ او در سال 2017، بار سنگین حادثه کار را متحمل شد که بینایی او را ربود، توانایی تحمل نور را در او از بین برد و چهار تا پنج سردرد خوشه ای را در روز برای او ایجاد کرد.

سپس، دورست تحت یک روش آزمایشی قرار گرفت که هدف آن درمان کردن آسیب های شدید چشم یک شخص با سلول های بنیادی چشم یک شخص دیگر است.

دورست یکی از چهار بیمار بود که به عنوان بخشی از اولین مطالعه آمریکا روی آزمایش این روش، پیوند سلول های بنیادی را پشت سر گذاشت.

امید است که این روش روزی بتواند به هزاران نفر کمک کند.

اگرچه گاهی اوقات به درمان بیشتر نیاز است اما متخصصان می گویند پیوند سلول های بنیادی به افرادی که گزینه های کمی پیش رو دارند یا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان آسیب های چشمی با سلول های بنیادی چشم یک شخص دیگر

درمان آسیب های چشمی با سلول های بنیادی چشم یک شخص دیگر