مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 07:052023-07-29اقتصادي

بانک ها وام مسکن نمی دهند؛ اگر بدهند هم فایده ای ندارد


در حالی که مردم از عدم دریافت وام مسکن به شدت ناراحت هستند اما همزمان می گویند با توجه به اقساط بالای وام مسکن و کم بودن میزان آن، ارائه وام با شرایط فعلی نمی تواند مشکل مسکن را حل کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مدتی است دولت تلاش کرده تا وام های فوری مانند ازدواج، فرزندآوری و مسکن را تسهیل کرده تا در شرایط سخت اقتصادی مردم بتوانند بر روی این نوع وام ها حساب کنند و باری از دوششان برداشته شود، اما بررسی های مهر نشان می دهد که بانک ها در این باره کوتاهی کرده اند و وام را یا پرداخت نمی کنند و یا با تأخیر چندین ماهه این کار را انجام داده و باعث زحمات فراوانی برای مردم می شوند.

وام ها به جای دیگری می رود در این باره عطا بهرامی، تحلیلگر مسائل اقتصادی، در گفت وگو با خبرنگار مهر در رابطه با عملکرد شبکه بانکی در هدایت اعتبار گفت: آمارهای بانک مرکزی نشان می دهد که 88 درصد وام های پرداختی به تولید، به منظور تأمین سرمایه در گردش، ایجاد یا توسعه واحدهای تولیدی بوده است.

بنابراین، کسانی که می گویند منابع بانکی به سمت تولید هدایت بشود، گویا به آمار توجهی ندارند.

وی افزود: اینگونه وام دهی بانک ها به تولید در دنیا بی معناست.

در دنیا چیزی به اسم وام سرمایه در گردش وجود ندارد؛ این اختراع بانک های ماست تا بتوانند به شرکت های خودشان وام داده و این ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک ها وام مسکن نمی دهند؛ اگر بدهند هم فایده ای ندارد

بانک ها وام مسکن نمی دهند؛ اگر بدهند هم فایده ای ندارد