مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 09:132023-08-12پزشكي

تخمین بسیار دقیق ضربان قلب از روی صورت


محققان ژاپنی روش جدیدی را معرفی کرده اند که از تغییرات رنگی ظریف در صورت برای تخمین ضربان قلب استفاده می کند.

- ایسنا/خراسان رضوی محققان ژاپنی روش جدیدی را معرفی کرده اند که از تغییرات رنگی ظریف در صورت برای تخمین ضربان قلب استفاده می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتک اکسپلوریست، برآورد ضربان قلب به طور کلی جزء ضروری سلامت و تندرستی است و بینش مفیدی را در مورد وضعیت فیزیولوژیکی و عاطفی انسان ارائه می دهد.

ضربان قلب، به طور سنتی با شمارش تعداد ضربان های قلبی که در یک بازه زمانی مشخص ظاهر می شوند، اندازه گیری می شود با این حال، روش های معمول اندازه گیری ضربان قلب نیاز به تماس فیزیکی با بیمار دارد که ممکن است منجر به ناراحتی و مشکلات پوستی شود.

در دهه گذشته، بسیاری از محققان روش هایی را برای تخمین غیر تماسی ضربان قلب با استفاده از دوربین هایی پیشنهاد کرده اند که روی ضربان حجم خون تمرکز می کنند.

ضربان حجم خون مرتبط با ضربان قلب باعث تغییرات دقیق زمانی رنگ پوست صورت می شود که در فیلم ها ثبت شده است و با تجزیه و تحلیل این تغییرات رنگی، می توان ضربان قلب را تخمین زد اما تغییر زمانی رنگ پوست ناشی از ضربان قلب بسیار کم است بنابراین، دقت تخمین ضربان قلب تحت تأثیر حرکات صورت بیمار، تغییرات نور محیط و سر و صدا قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخمین بسیار دقیق ضربان قلب از روی صورت

تخمین بسیار دقیق ضربان قلب از روی صورت