مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 09:102023-07-27سياسي

جزییات قانون جدید انتخابات مجلس


بر اساس قانون جدید انتخابات مجلس، وزارت کشور مکلف است تا در حداقل یک هشتم حوزه های دارای تعدد کرسی مجلس، انتخابات را به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار کند.

- نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: بر اساس قانون جدید انتخابات مجلس، وزارت کشور مکلف است تا در حداقل یک هشتم حوزه های دارای تعدد کرسی مجلس، انتخابات را به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار کند.

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به تصویب طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: این طرح 57 ماده دارد که همه مواد آن از سوی شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام تأیید شده بود و فقط یک مورد از سوی هیئت عالی نظارت مجمع مورد ایراد واقع شده بود.

وی بیان کرد: محل اختلاف میان شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ماده 53 طرح مذکور مبنی بر برگزاری انتخابات تناسبی در تهران بود که مجلس چند بار بر آن اصرار کرد، اما هیئت عالی نظارت مجمع آن را برخلاف سیاست های کلی انتخابات دانست.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نهایت مجلس تصمیم به حذف ماده مربوط به برگزاری انتخابات تناسبی گرفت، چرا که اگر باز هم بر این مصوبه اصرار می کردیم، موضوع برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می شد و به 16 مرداد که ث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات قانون جدید انتخابات مجلس

جزییات قانون جدید انتخابات مجلس