مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 11:102023-08-14سياسي

آغاز دوره آموزش «تاریخ شفاهی» در حوزه هنری یزد


نخستین جلسه آموزش «تاریخ شفاهی» به منظور ارتقاء آثار و تولیدات تاریخ شفاهی و تاریخ محلی استان با تدریس «محمد رضا ملک ثابت» در حوزه هنری یزد برگزار شد.

- ایسنا/یزد نخستین جلسه آموزش تاریخ شفاهی به منظور ارتقاء آثار و تولیدات تاریخ شفاهی و تاریخ محلی استان با تدریس محمد رضا ملک ثابت در حوزه هنری یزد برگزار شد.

محمدرضا ملک ثابت دکتری تاریخ تمدن اسلامی، پژوهشگر و مدرس دانشگاه در اولین جلسه آموزش تاریخ شفاهی که با حضور جمعی از نویسندگان، دانشجویان رشته تاریخ، فعالان فرهنگی و علاقه مندان در سالن استاد فرج نژاد حوزه هنری یزد برگزار شد، با اشاره به اهمیت تاریخ و لزوم شناخت رخدادها و اتفاقات گذشته، گفت: باید با بررسی و تحلیل درست وقایع و سرگذشت پیشینیان از تاریخ عبرت بگیریم.

وی بر حفظ فرهنگ و میراث گذشته یزد تأکید کرد و افزود: امروز حفظ هویت و خوش نامی یزدی ها و توسعه و صدور آن به سراسر کشور فقط با ثبت و ضبط خاطرات، تجارب، فرهنگ و آداب و رسوم پیشنیان این دیار میسر می شود.

ملک ثابت ادامه داد: یکی از دلایل برگزاری این دوره آموزشی علاوه بر تربیت محقق و پژوهشگر متخصص و ماهر این است که ما با یک شیوه نظام مند و علمی تلاش کنیم تا خاطرات، تجارب، فرهنگ یزد، تدین و آنچه مایه خوش نامی یزدی ها بوده و هست را حفظ کنیم و گسترش دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز دوره آموزش «تاریخ شفاهی» در حوزه هنری یزد

آغاز دوره آموزش «تاریخ شفاهی» در حوزه هنری یزد