مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 08:562023-08-06اقتصادي

شنا کردن در استخرهای کشاورزی قزوین ممنوع است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسین عطایی اظهار کرد: شنا کردن در استخرهای کشاورزی یا معیشتی که در نقاط مختلف استان قزوین احداث می شود ممنوع بوده چراکه با خطر غرق شدگی و مرگ همراه است.

وی افزود: استخرهای یاد شده عموما از نوع خاکی با پوشش ورق های ژئوممبران و دیواره شیبدار است که سطح دیواره آنها به شدت لغزنده و غیرقابل اتکا بوده و بر همین اساس خروج شناگران از استخر با دشواری زیادی روبرو بوده و احتمال بروز حادثه غرق شدگی را افزایش می دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: متاسفانه هر ساله در فصل تابستان، با افزایش دما، برخی از کشاورزان و کارگران شاغل در مزارع و باغات، با وجود ممنوعیت اعلام شده به منظور شنا به داخل این استخرها رفته و برخی نیز متاسفانه فوت می شوند.

این مسوول ادامه داد: مالکان استخرهای کشاورزی باید به نکات فنی و ایمنی در حاشیه این استخرها توجه کنند و احداث فنس حفاظتی مناسب پیرامون استخرها ضروری است.

به طوری که حتی بعد از پایان عملیات احداث و قبل از آبگیری استخرها، فنس کشی اجباری بوده و هرگونه آبگیری استخر مشروط به احداث فنس بوده تا از ورود و سقوط حیوانات به استخرها نیز ممانعت شود.

عطایی خاطرنشان کرد: تابلوی هشدار با این عبارت که استخر متخص کشاورزی بوده و شنا در آن اکیدا ممنوع است، باید در ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شنا کردن در استخرهای کشاورزی قزوین ممنوع است

شنا کردن در استخرهای کشاورزی قزوین ممنوع است