مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 18:002023-08-02سياسي

شیخ فضل الله توأمان دارای شهادت و علم بود


عالم کارش روشنگری است و شهید کارش مانع زدایی با دادن جان و با دادن مال در راه هدف است، این در صورتی است که عالم غیر از شهید باشد و شهید غیر از عالم باشد اما گاهی یک اتفاقی می افتد که هر دو در یک نفر جمع می شود یعنی در واقع فردی هم عالم .

- ایسنا/قم مرجع تقلید شیعیان گفت: عالم کارش روشنگری است و شهید کارش مانع زدایی با دادن جان و با دادن مال در راه هدف است، این در صورتی است که عالم غیر از شهید باشد و شهید غیر از عالم باشد اما گاهی یک اتفاقی می افتد که هر دو در یک نفر جمع می شود یعنی در واقع فردی هم عالم است و هم شهید این دیگر بالاترین مراتب است.

آیت اللّه جعفر سبحانی مرجع تقلید شیعیان برای کنگره ملی شیخ شهید در شهر مقدس قم، پیامی تصویری را ارسال کردند که متن آن به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم قالَ اللهُ الحَکیمُ فی کِتابهِ الکَریمِ، اعوذ بالله من الشیطان الرجیم.

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ.

آیه کریمه حاکی از آن است که انسانی که در راه خدا کشته می شود بعد از مرگ حیات دیگری دارد، این حیات همان حیات برزخی است اما این حیات برزخی به گونه دیگر است که خدا از آن به کلمه عِنْدَ رَبِّهِمْ تعبیر می کند، البته این عند یک عند مکانی نیست خداوند منان ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیخ فضل الله توأمان دارای شهادت و علم بود

شیخ فضل الله توأمان دارای شهادت و علم بود