مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 11:192023-08-19سياسي

ارتقای وضعیت حفاظتی پارک ملی لار


رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به اهمیت حفاظت از پارک های ملی، از پیگیری مجلس برای ارتقای وضعیت حفاظتی پارک ملی لار خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه جامعه خبرگزاری فارس، سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در حاشیه تور رسانه ای خبرنگاران پارلمانی از پارک ملی لار گفت: هدف از این تور رسانه ای و بازدید انجام شده آشنایی با مسائل عشایر و دامداران، توجه به سدهای لار و لتیان به عنوان تأمین کننده آب شرب تهران با توجه به شرایط سخت خشکسالی و کاهش بارندگی و کمبود آب و نیز بحث فرهنگ سازی برای جلب توجه افکار عمومی و قشرهای مختلف جامعه برای حفظ محیط زیست بود.

وی افزود: پارک ملی لار به جهت ویژگی های اکولوژیک و خاص دارای درجه حفاظتی اولویت دار بوده و از طرفی تأمین کننده بخشی از آب شرب تهران و همچنین قسمتی از گوشت مورد نیاز مردم تهران به دلیل برخورداری و اهمیت شرایط تعلیف دام است.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با تأکید بر اینکه استفاده بیش از ظرفیت و ورود و تعلیف دام حتما به نابودی پارک ملی منجر خواهد شد، ادامه داد: عدم توجه به این موضوع باعث از بین رفتن مراتع و آسیب به تامین علوفه دام و حیات وحش منطقه خواهد بود و عشایر مستقر نیز در بازدید انجام شده به آن اذعان داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقای وضعیت حفاظتی پارک ملی لار

ارتقای وضعیت حفاظتی پارک ملی لار