مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 09:252023-08-21سياسي

شعر به عنوان ماندگارترین هنر، در ماندگاری عاشورا نقش آفرین است


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: شعر عاشورایی همزاد با واقعه جانسوز عاشورا و بیان کننده مظلومیت سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش است.

- ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: شعر عاشورایی همزاد با واقعه جانسوز عاشورا و بیان کننده مظلومیت سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش است.

بهنام نظری شامگاه یکشنبه 29 مردادماه 1402 در دومین کنگره ملی شعر عاشورایی که به میزبانی ساوه در سالن سلمان ساوجی برگزار شد، اظهار کرد: شعر عاشورایی از قدمت بالایی برخوردار است چرا که با عاشورا و واقعه جانسوز کربلا زاده شده است.

وی با بیان اینکه شعر عاشورایی همزاد با عاشوراست و دیالوگ گفت وگوی امام حسین علیه السلام با حضرت زینب سلام الله علیها را می توان به عنوان نخستین شعر عاشورایی تعبیر کرد، اظهار کرد: شعر عاشورایی از جمله شعرهای آیینی است که از دل برآمده و لاجرم بر دل می نشیند.

وی با اشاره به اینکه شعر سرودن و مرثیه سرایی واقعه کربلا لطف الهی است که نصیب هر کسی نمی شود، افزود: پیوند دادن واژه ها و کلمات در قالب شعر که منجر به تولید محتوای غنی در رثای سید و سالار شهیدان شود از اجر و قرب بالایی برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعر به عنوان ماندگارترین هنر، در ماندگاری عاشورا نقش آفرین است

شعر به عنوان ماندگارترین هنر، در ماندگاری عاشورا نقش آفرین است