مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 10:352023-07-31فرهنگي

مشکل خانه تاریخی «گازر» شوشتر را حل کنید


مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوشتر خواستار حل مشکل تملک خانه تاریخی گازر شوشتر برای مرمت و استحکام بخشی هر چه سریع تر آن شد.

- ایسنا/خوزستان مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوشتر خواستار حل مشکل تملک خانه تاریخی گازر شوشتر برای مرمت و استحکام بخشی هر چه سریع تر آن شد.

داوود نجارآسیابانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: مشکل این اداره در عدم مرمت خانه گازر مالکیت دولتی این بناست و لازم است تا از طرف مالک نسبت به مرمت های لازم اقدام شود.

او با اشاره به ماده 98 برنامه پنج ساله توسعه ششم کشور خاطرنشان کرد: مالکان دولتی بناهای ارزشمند و تاریخی موظف اند بناهای تاریخی که در تملک دارند را با هماهنگی و نظارت اداره میراث فرهنگی از محل اعتبارات خود تامین اعتبار و در زمینه حفظ و نگهداری و مرمت بنا اقدام کنند.

وی تصریح کرد: بخش های متعددی از این خانه تاریخی به مرمت و استحکام بخشی نیاز دارد.

نجارآسیابانی با اشاره به این که این خانه تاریخی هم اکنون فاقد کاربری و بهره برداری است، گفت: اگر مشکل مالکیت این بنا که متعلق به شرکت عمران و مسکن شهرسازی است برطرف شود اداره میراث فرهنگی در صورت واگذاری این بنا آمادگی دارد تا از محل های در اختیار اعتبار لازم را با هدف انجام فعالیت های مرمت اضطراری، استحکام بخشی و احیای این خانه تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل خانه تاریخی «گازر» شوشتر را حل کنید

مشکل خانه تاریخی «گازر» شوشتر را حل کنید