مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 مرداد 1402 ساعت 10:002023-08-04اقتصادي

ظرفیت تولید سیمان لازم برای طرح مسکن ملی در کشور وجود دارد


مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت اظهار داشت: برای ساخت مسکن ملی اگر برق بیشتری به صنایع سیمان اختصاص یابد می توان سالانه تا حدود 89 میلیون تن تولید کرد و سیمان مورد نیاز برای ساخت مسکن انبوه در کشور را تأمین کرد.

- سیف الله امیری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره وضعیت تولید سیمان در کشور، گفت: با تأمین برق صنایع در سال جاری در تولید و عرضه سیمان در کشور هیچ مشکلی وجود ندارد.

  مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت افزود: هر هفته حدود یک میلیون و 150 هزار تا یک میلیون 350 هزار تن سیمان تولید و عرضه می شود.

  امیری بیان داشت: حدود 12 میلیون تن کلینکر آماده نیز در انبارها موجود است و در صورت بروز کوچکترین مشکلی می توان برای تولید سیمان از این ذخایر استفاده کرد.

  وی با تاکید بر اینکه وضعیت مدیریت برق امسال نسبت به سال گذشته بهتر بود، بیان داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده واحدهای تولید سیمان از ساعت 12 نیمه شب تا 8 صبح بصورت 100 درصدی کار می کنند و از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر30 درصد نسبت به ساعات نیمه شب تا صبح کمتر کار می کنند و از ساعت 12 ظهر تا 6 عصر نیز باید ظرفیت را کاهش دهند تا با مشکلی برای تأمین برق نداشته باشند.

  وی ظرفیت تولید کارخانجات سیمان در کشور را سالانه 89 میلیون تن عنوان کرد، و گفت: این در حالی است که میزان تولید س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت تولید سیمان لازم برای طرح مسکن ملی در کشور وجود دارد

ظرفیت تولید سیمان لازم برای طرح مسکن ملی در کشور وجود دارد