مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 22:402023-08-21پزشكي

مدیرکل انتقال خون فارس: استان فارس پیشرو در سرطان و تصادفات جاده ای


مدیرکل انتقال خون فارس با اشاره به اینکه استان فارس پیشرو در شیوع بیماری سرطان و مصدومان تصادفات جاده ای در سطح کشور است، گفت: این مهم موجب شده که نیاز به خون و فرآورده های خونی هم به همین میزان افزایش یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، مجید اکبرزاده امروز در نشست خبرز با اشاره به اینکه فارس استان معین و تامین کننده فرآورده های خونی استان های جنوب کشور است، اظهار داشت: این موضوع اهمیت توسعه زیرساخت ها در تهیه خون و فرآورده های خونی را به ما گوشزد می کند.

وی با تصریح بر اینکه استان فارس بخاطر دارا بودن دانشگاه های علوم پزشکی متعدد و پزشکان متخصص، قطب پزشکی جنوب کشور محسوب می شود گفت: به همین خاطر تعداد بیماران مراجعه کننده و نیازمند به فرآورده های خونی بالا است، از طرف دیگر در بحث توریست درمانی شهر شیراز یک مرکز مهم و شناخته شده است، لذا تمام این موارد نشان دهنده جایگاه مهم انتقال خون و لزوم گسترش خدمات با توجه به افزایش نیاز ها است.

مدیرکل انتقال خون فارس با بیان اینکه 28 درصد از بیماران بستری در مراکز درمانی و دولتی فارس از سایر استان های مجاور هستند، عنوان کرد: گستردگی فارس و پراکندگی جمعیتی آن نیز موجب افزایش نیازمندی بیشتر پایگاه های انتقال خون به سیستم حمل و نقل استاندارد و زیرساخت های لازم شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرکل انتقال خون فارس: استان فارس پیشرو در سرطان و تصادفات جاده ای

مدیرکل انتقال خون فارس: استان فارس پیشرو در سرطان و تصادفات جاده ای