مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 08:102023-08-03اجتماعي

کمبود آموزش فنی، از دلایل بالا بودن پشت کنکوری های خوزستان


معاون آموزش و پژوهش دانشگاه فنی و حرفه ای خوزستان گفت: یکی از دلایل بالا بودن آمار پشت کنکوری های خوزستان، توسعه نیافتن آموزش های فنی و حرفه ای پس از جنگ بوده و توسعه این آموزش ها در خوزستان هم تراز با استان های دیگر نبوده است.

- معاون آموزش و پژوهش دانشگاه فنی و حرفه ای استان مطرح کرد کمبود آموزش فنی، از دلایل بالا بودن پشت کنکوری های خوزستان ایسنا/خوزستان معاون آموزش و پژوهش دانشگاه فنی و حرفه ای خوزستان گفت: یکی از دلایل بالا بودن آمار پشت کنکوری های خوزستان، توسعه نیافتن آموزش های فنی و حرفه ای پس از جنگ بوده و توسعه این آموزش ها در خوزستان هم تراز با استان های دیگر نبوده است.

مریم بافنده در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای از دانشگاه های نوپای وزارت علوم است؛ آموزشکده های فنی تا سال 90 زیرمجموعه آموزش و پرورش به عنوان تربیت کننده تکنسین بودند و پذیرش نیز از دانش آموختگان هنرستان های فنی آموزش و پرورش انجام می شد اما این دانشکده ها در برنامه توسعه پنجم، به وزارت علوم ملحق شدند.

وی افزود: در استان خوزستان پنج آموزشکده فنی و حرفه ای وجود دارد که از این تعداد چهار مرکز در اهواز و یک مرکز در دزفول هستند و در این مراکز 61 رشته فنی تدریس می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود آموزش فنی، از دلایل بالا بودن پشت کنکوری های خوزستان

کمبود آموزش فنی، از دلایل بالا بودن پشت کنکوری های خوزستان