مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 15:552023-08-06اقتصادي

عملیات اجرایی ساماندهی محیطی تپه تاریخی قلعه خندان گرگان آغاز شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: عملیات اجرایی طرح ساماندهی و زیباسازی منظر تپه تاریخی قلعه خندان با اعتبار 100 میلیارد ریالی مدیریت شهری گرگان آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدجواد ساوری گفت: در ماه های گذشته طرح ساماندهی پیرامونی تپه تاریخی قلعه خندان گرگان با نظارت این اداره کل تدوین شد و عملیات اجرایی طرح ساماندهی و زیباسازی منظر تپه تاریخی قلعه خندان بااعتبار 100 میلیارد ریالی مدیریت شهری گرگان آغاز شد.

وی افزود: تپه تاریخی قلعه خندان که به خلعت پوشان نیز شهرت دارد یکی از قلعه های باستانی سرزمین گرگان است که در ضلع غربی شهر تاریخی استرآباد قدیم و گرگان فعلی واقع شده و بر اساس مطالعات باستان شناسی انجام شده این قلعه دارای آثاری از دوره ساسانی تا عصر ایلخانان مغول را در برمی گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: متأسفانه به علت شرایط اقلیمی و مداخلات انسانی، بخش اعظم بقایای قلعه تخریب و در زیر خاک مدفون است و نیازمند اجرای مطالعات میان رشته ای و کاوش به منظور آشکار ساختن بقایای معماری و ساماندهی، مرمت و احیا برای بازدید گردشگران است.

وی تأکید کرد: با توجه به قرارگیری این قلعه تاریخی در درون شهر گرگان در دو دهه اخیر فضاهایی در پیرامون این تپه توسط شهرداری گرگان تملک و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات اجرایی ساماندهی محیطی تپه تاریخی قلعه خندان گرگان آغاز شد

عملیات اجرایی ساماندهی محیطی تپه تاریخی قلعه خندان گرگان آغاز شد