مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 00:052023-08-05سياسي

این لایحه اگر اصلاح نشود، امر به معروف را تعطیل می کند


یک وکیل پایه یک دادگستری در رابطه با لایحه عفاف و حجاب مصوّب کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: بر اساس ماده 64 این لایحه اگر امر به معروف و نهی از منکر با پرخاش و دعوا همراه باشد، - محمدمهدی توکلی، وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو به خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، در رابطه با لایحه عفاف و حجاب مصوّب کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس (لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب) گفت: متن 70 ماده ای تنظیمی از سوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هرچند نسبت به لایحه مملوّ از اعوجاج قوه قضاییه، پیشرفت ها و اصلاحاتی داشته است، اما همچنان بر روی همان پی ریزی کج قوه قضاییه پیش رفته است و اساس انتقادات وارده به لایحه قوه قضاییه به این متن نیز وارد است.

  وی ادامه داد: در ماده 31 این لایحه مقرر شده که باید از ورود اشخاص بدون رعایت حجاب شرعی به داخل دادسراها و دادگاه ها جلوگیری شود.

ولی مشابه این مقرره در خصوص سایر دستگاه ها و نهادها وجود ندارد.

  توکلی گفت: در ماده 32 وظیفه بسیج را در زمینه امر به معروف و نهی از منکر به تذکر لسانی تقلیل داده است و همچنان مرحله عملی امر به معروف و نهی از منکر تعطیل است.

این در حالی است که تذکّر لسانی یک وظیفه دینی همگانی است و نباید ضابطین مانند فراجا و بسیج را صرفاً در قالب تذکر لسانی محدود کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این لایحه اگر اصلاح نشود، امر به معروف را تعطیل می کند

این لایحه اگر اصلاح نشود، امر به معروف را تعطیل می کند