مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 13:202023-08-14بين الملل

زیردریایی های اتمی روسیه به «هایپرسونیک» مجهز می شوند


رییس بزرگ‍ترین شرکت کشتی سازی روسیه اعلام کرد که فرایند تجهیز زیردریایی های اتمی جدید این کشور به موشک های مافوق صوت (هایپرسونیک) در حال انجام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، الکسی راخمانوف رییس شرکت کشتی سازی متحد (USC) روسیه خبر داد که این کشور در حال تجهیز زیردریایی های اتمی خود به موشک مافوق صوت زیرکان است.

منابع رسانه ای در روسیه به نقل از رییس بزرگ ترین شرکت کشتی سازی این کشور خبر دادند که فرایند تجهیز زیردریایی های اتمی جدید روسیه به موشک های مافوق صوت در حال انجام شدن است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز ، الکسی راخمانوف رییس شرکت کشتی سازی متحد (USC) روسیه گفت: زیردریایی های اتمی چند منظوره پروژه یاسن-ام (Yasen-M) به طور منظم به سامانه موشکی زیرکان مجهز می شوند .

وی در مصاحبه روز دوشنبه با خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه افزود: همین حالا کار در این مسیر (تجهیز زیردریایی اتمی روسیه به موشک مافوق صوت) در حال انجام است .

زیردریایی های کلاس یاسن که به پروژه 885 هم شهرت دارد، زیردریایی دارای موشک کروز اتمی هستند که برای جایگزینی زیردریایی های تهاجمی اتمی دوران شوروی ساخته شده اند.

موشک مافوق صوت زیرکان روسیه دارای برد 900 کیلومتری است و و می تواند چند برابر سرعت صوت حرکت کند که این توانایی، دفاع در برابر این موشک ها را دشوار می کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیردریایی های اتمی روسیه به «هایپرسونیک» مجهز می شوند

زیردریایی های اتمی روسیه به «هایپرسونیک» مجهز می شوند