مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 04:502023-07-26بين الملل

وزیر بازرگانی آمریکا به چین می رود


وزیر بازرگانی آمریکا از برنامه اش برای سفر به چین در فصل تابستان جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جینا ریموندو ، وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کرد، در فصل تابستان امسال به پکن سفر می کند اما تاریخ دقیق این سفر را مشخص نکرد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس ، ریموندو با سفر به چین تبدیل به چهارمین عضو کابینه جو بایدن ، رییس جمهور آمریکا خواهد شد که از ماه گذشته میلادی تا کنون به این کشور بزرگ آسیایی سفر می کند.

از ابتدای ماه گذشته میلادی تا کنون، آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا، جنت یلن ، وزیر خزانه داری آمریکا و جان کری ، فرستاده ویژه آب وهوایی واشنگتن به چین سفر کرده اند.

روابط چین و آمریکا بعد از سفر تحریک آمیز ماه اوت گذشته نانسی پلوسی ، رییس سابق مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان که خشم پکن را در پی داشت سالی پرتنش را تجربه کرد.

مقام های آمریکایی اما سفرهای اخیر مقامات دولت بایدن به چین را تلاشی برای رقم زدن یک شروع مجدد در روابط با پکن توصیف کرده اند.

چند رخداد دیگر در ما ه های اخیر شامل جنجال آفرینی واشنگتن بر سر پرواز یک بالون جاسوسی چینی به روی خاک آمریکا و سرنگون کردن آن و همچنین ممنوعیت اخیری که آمریکا از طریق وزارت بازرگانی خود بر صادرات میکروچیپ های پیشرفته به چین اعمال کرد، روابط دو کشور ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر بازرگانی آمریکا به چین می رود

وزیر بازرگانی آمریکا به چین می رود