مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 12:302023-08-08پزشكي

کاری کنید شیردهی و کار مانع یکدیگر نشوند


کارشناس سلامت کودکان مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: تغذیه با شیر مادر یکی از موثرترین راه ها برای تضمین سلامت و بقای کودک است اما با وجود توصیه های سازمان WHO  کمتر از نیمی از نوزادان زیر 6 ماه، - ایسنا/هرمزگان کارشناس سلامت کودکان مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: تغذیه با شیر مادر یکی از موثرترین راه ها برای تضمین سلامت و بقای کودک است اما با وجود توصیه های سازمان WHO  کمتر از نیمی از نوزادان زیر 6 ماه، فقط با شیر مادر تغذیه می شوند، شیر مادر غذای ایده آل برای نوزادان است.

مهتاب امیری در گفت وگو با ایسنا، افزود: شیر مادر ایمن، تمیز و حاوی آنتی بادی هایی است که به محافظت در برابر بسیاری از بیماری های رایج دوران کودکی کمک می کند.

شیر مادر تمام انرژی و مواد مغذی مورد نیاز نوزاد را در ماه های اول زندگی تامین می کند و تا نیم یا بیشتر از نیازهای تغذیه ای کودک را در نیمه دوم سال اول و تا یک سوم ، در طول سال دوم تامین می کند.

وی بیان کرد: کودکانی که با شیر مادر تغذیه می شوند: در تست های هوش بهتر عمل می کنند، کمتر احتمال دارد اضافه وزن یا چاقی داشته باشند، در آینده، کمتر مستعد ابتلا به دیابت هستند و همچنین خطر ابتلا به سرطان سینه و تخمدان در زنانی که شیر می دهند، نیز کاهش می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاری کنید شیردهی و کار مانع یکدیگر نشوند

کاری کنید شیردهی و کار مانع یکدیگر نشوند