مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 09:552023-08-13اقتصادي

جهت دهی به نظام تامین مالی دانش بنیان ها در بازار سرمایه


رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه نمی توانیم با تکیه صرف به منابع دولتی انتظار رونق اقتصاد دانش بنیان را داشت، گفت: هدفگذاری ما در صندوق نوآوری جهت دهی به نظام تامین مالی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، نشست امضای تفاهم نامه همکاری میان صندوق نوآوری و یک بانک خصوصی در محل این صندوق برگزار شد.

موضوع این تفاهم نامه برقراری و توسعه تعاملات فی مابین در زمینه ارائه انواع خدمات مالی و بانکی به شرکت های دانش بنیان و همچنین اعطای انواع تسهیلات در قالب عقود اسلامی، صدور ضمانت نامه، گشایش اعتبارات اسنادی ریالی و ارزی و تسهیل ضمانت در انتشار اوراق صکوک نوآوری در چارچوب مقررات بانک مرکزی و ضوابط جاری بانک است.

دکتر محمد صادق خیاطیان، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در این نشست با مقایسه زیست بوم نوآوری کشور با یک دهه اخیر، گفت: امروز زیست بوم دانش بنیان کشور مانند سال 93 نیست.

آن زمان تمام سعی فعالان حوزه فناوری این بود که منابع حداقلی و کوچکی جهت شکل گیری شرکت های دانش بنیان دریافت کنند اما امروز نیازهای این شرکت ها به شدت افزایش یافته است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: تعداد شرکت های دانش بنیان در سال 93 در بهترین حالت به 100 شرکت می رسید، اما امروز از اکوسیستمی سخن می گوییم که 9 هزار شرکت د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهت دهی به نظام تامین مالی دانش بنیان ها در بازار سرمایه

جهت دهی به نظام تامین مالی دانش بنیان ها در بازار سرمایه