مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 06:302023-08-06اقتصادي

گشت زنی برای جلوگیری از مزرعه سوزی در مازندران


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ازنظر قانونی سوزاندن کاه و کلش جرم است، گفت: همکاران ما در مزارع حضور می یابد و تذکر می دهند و درصورت بی توجهی نسبت به تشکیل پرونده اقدام می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، فصل برداشت برنج که شروع می شود شاهد پدیده مزرعه سوزی در شالیزارها هستیم که به جای بوی خوش شالی از مزارع دود حاصل از سوختن کاه و کلش نصیب مردم می شود.

سوزاندن کاه و کلش در سال های اخیر به دلیل رواج کشت دوم افزایش یافته با این تصور که زمین را با هزینه ای ناچیز و زمانی کوتاه برای کشت بعدی آماده کنند.

احسان عباسپور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران دراین باره در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: همکاران ما درحال گشت زنی هستند تا از سوزاندن کاه و کلش در مزارع جلوگیری کنند.

وی با اعلام اینکه سوزاندن کاه و کلش خسارت جدی به مزارع وارد می کند، افزود: خسارت سوزاندن کاه و کلش در مزارع قابل مشاهده نیست و برای دو سال آینده تبعات خود را نشان می دهد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: بحث بسته بندی کاه در مزارع برای مصرف دام و یا استفاده از آن به عنوان کود مورد تاکید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گشت زنی برای جلوگیری از مزرعه سوزی در مازندران

گشت زنی برای جلوگیری از مزرعه سوزی در مازندران