مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 14:362023-08-14اجتماعي

حق آبه مادی های شهر اصفهان برای اولین بار تصویب شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازاداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مهدی بقایی معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان اظهار داشت: طومار منسوب به شیخ بهایی جامع ترین و تنها سند تقسیم آب زاینده رود است که به وضوح حق و حقوق کلیه حق آبه داران در آن حفظ شده است.

وی افزود: تا چندی پیش با وجود اینکه شهرداری اصفهان یکی از بزرگترین حق آبه داران از رودخانه زاینده رود است، در برنامه توزیع آب و همچنین تابلو منابع و مصارف زاینده رود جایگاهی نداشت و در هر بار رهاسازی آب در رودخانه حقی برای شهر اصفهان منظور نمی شد.

بقایی با بیان اینکه به منظور بروزرسانی نسخه ای از طومار که مورد توافق کلیه حق آبه داران باشد از سوی شهرداری مکاتبات متعددی با استانداری و شرکت آب منطقه ای صورت گرفت، گفت: به این منظور کارگروهی متشکل از نمایندگان کشاورزان غرب و شرق، شرکت آب منطقه ای، شورای اسلامی شهر، شهرداری اصفهان، محیط زیست، جهاد کشاورزی و تشکل های زیست محیطی تشکیل شد و در مدت سه سال و در بیش از یک صد جلسه به توافق نامه ای که مورد تأیید کلیه حق آبه داران باشد، رسیدیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان درباره یکی از نتایج این توافقنامه بیان کرد: در حدودا 20 سال گذشته که با خشکسالی مواجه هستیم، برای اولین بار حق آبه مادی های شهر اصفهان مورد تایید و تصویب قرار گرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حق آبه مادی های شهر اصفهان برای اولین بار تصویب شد

حق آبه مادی های شهر اصفهان برای اولین بار تصویب شد