مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 23:352023-07-26بين الملل

احتمال آغاز حملات اسلام آباد علیه جنبش طالبان پاکستان درافغانستان


رسانه ای در ترکیه گزارش داد که آغاز عملیات های ارتش پاکستان علیه مواضع جنبش طالبان پاکستان در افغانستان با توجه به رویدادهای اخیر، دور از ذهن نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، خبرگزاری آناتولی امروز چهارشنبه در گزارشی نوشت: به نظر کارشناسان، در صورت تداوم حملات جنبش طالبان پاکستان در خاک این کشور، ارتش اسلام آباد نیز عملیات هایی را علیه مواضع این گروه در افغانستان اجرا خواهد کرد.

افزایش حملات تروریستی در خاک پاکستان طی هفته های اخیر باعث افزایش تنش ها میان اسلام آباد و کابل شده است.

در هفته های گذشته تقریبا هر روز حملات تروریستی و انتحاری علیه ارتش و نیروهای امنیتی پاکستان در ایالت خیبرپختونخواه صورت گرفته است.

حمله مسلحانه 14 جولای به یک پادگان نظامی ارتش پاکستان در ایالت بلوچستان نیز واکنش شدید مقامات این کشور نسبت به دولت موقت طالبان در افغانستان را درپی داشت.

وزرای دولت و فرماندهان ارتش پاکستان از آزادی عمل جنبش طالبان پاکستان در خاک افغانستان و عدم توجه این گروه نسبت به مفاد مندرج در توافق دوحه انتقاد کردند.

از سوی دیگر، اظهارات ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان مبنی بر اینکه پاکستان یکی از طرف های توافقنامه دوحه نبوده و اعضای جنبش طالبان پاکستان نیز در خاک افغانستان به سر نمی برند، باعث افزایش بیشتر نارضایتی مقام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال آغاز حملات اسلام آباد علیه جنبش طالبان پاکستان درافغانستان

احتمال آغاز حملات اسلام آباد علیه جنبش طالبان پاکستان درافغانستان