مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 09:302023-07-31اقتصادي

تولید سالانه 600 متر تابلوفرش ابریشمی توسط فرش بافان رزن و درگزین


رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رزن از تولید سالانه میانگین 600 متر تابلوفرش ابریشمی توسط فرش بافان شهرستان رزن و درگزین خبر داد.

- ایسنا/همدان رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رزن از تولید سالانه میانگین 600 متر تابلوفرش ابریشمی توسط فرش بافان شهرستان رزن و درگزین خبر داد.

مجید عربلو در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان های رزن و درگزین در سال های گذشته در رابطه با تولید فرش دستباف با طرح های سنتی فعالیت پررنگی داشت اما در چهار سال اخیر با توجه به کاهش صادرات فرش و تحریم ها و نیز پشتیبان های فرش در حال فعالیت در شهرستان و تقاضای بازار بیشتر به سمت تولید تابلو فرش ابریشمی روی آورده اند و تولید فرش دستباف با طرح های سنتی کمرنگ شده است.

وی با اشاره به فعالیت هشت پشتیبان فرش در دو شهرستان رزن و درگزین تصریح کرد: سالانه میانگین 2000 متر فرش دستباف در سطح دو شهرستان تولید می شد که در حال حاضر میزان تولید فرش دستباف با طرح های سنتی به صورت میانگین به سالانه 1000 متر کاهش داشته است.

عربلو با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان های رزن و درگزین 3000 بافنده فرش دستباف فعالیت دارند، افزود: از این تعداد بافنده، 357 نفر بیمه تأمین اجتماعی هستند که با پیگیری و اطلاع رسانی لازم در تلاش هستیم تا مابقی بافندگان نیز از طریق صندوق بیمه رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 600 متر تابلوفرش ابریشمی توسط فرش بافان رزن و درگزین

تولید سالانه 600 متر تابلوفرش ابریشمی توسط فرش بافان رزن و درگزین