مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 10:102023-08-08اقتصادي

رقابت های میلیارد دلاری برای رسیدن به ماه!


ناسا در آرزوی ساخت سکونت گاه های دائمی بشر روی ماه، قراردادهایی را با شرکت های بزرگ حوزه هوافضا منعقد کرده است تا راه رسیدن به ماه را هموار کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از بیزینس اینسایدر، اگر ناسا راه خود را ادامه دهد، فضانوردان را تا پایان دهه جاری به ماه بازمی گرداند و آنها را به اولین انسان هایی تبدیل می کند که در بیش از نیم قرن گذشته روی سطح ماه قدم می زنند اما این فقط یک ماموریت علمی نیست، بلکه کار ناسا این بار به معنای تجارت است.

ناسا با مأموریت های پروژه آرتمیس (Artemis) خود قصد دارد پایه های اولین سکونت گاه های انسانی را در محیط فراتر از زمین بگذارد و راه را برای سکونت فراسیاره ای هموار سازد.

تجارت، هسته اصلی این کار است.

برندان روسو (Brendan Rosseau) یکی از اساتید دانشکده بازرگانی هاروارد که بر اقتصاد فضایی تمرکز دارد، در مصاحبه با اینسایدر گفت: این موضوع در حال حاضر تئوری نیست، بلکه در حال وقوع است.

ناسا شرکت های خصوصی مانند اسپیس ایکس (SpaceX)، بلو اوریجین (Blue Origin)، نوکیا (Nokia)، لاکهید مارتین (Lockheed Martin) و جنرال موتورز (General Motors) را انتخاب کرده است تا راه حل هایی را برای مأموریت های ماه ارائه دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رقابت های میلیارد دلاری برای رسیدن به ماه!

رقابت های میلیارد دلاری برای رسیدن به ماه!