مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 14:252023-07-31بين الملل

ساز هایی که طالبان به آتش کشید (+عکس)


طالبان روز گذشته ساز ها و ادوات موسیقی را از نقاط مختلف هرات جمع آوری کرد و به آتش کشید تا هنرمندان موسیقی افغانستان یک بار دیگر این کابوس تلخ را با همه وجود احساس کنند؛ - ساز هایی که البته قبل تر هم با تبر شکسته شده بودند! ماجرای به آتش کشیدن ساز هنرمندان افغان در هرات که روز گذشته (یکشنبه 8 مردادماه) توسط طالبان اتفاق افتاد، هرچند که ناراحت کننده بود، اما اتفاق جدیدی نیست.

موسیقیدانان و نوازندگان افغان حالا مدت هاست که روز خوش ندیده اند و 80 گروه موسیقی فعال در افغانستان مدت هاست که در سکوت به سر می برند و نمی توانند زیر پرچم افغانستان بنوازند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ موسیقی افغانستان نقطه عطف زیبایی های تنوع قومی و زبانی در افغانستان است و فارسی، پشتو و ازبکی زبان های اصلی متن ترانه های افغان را تشکیل می دهند.

در این کشور سبک ها و شیوه های گوناگون موسیقی، از غزل فارسی گرفته تا راگ هندی رواج دارد.

گام های موسیقی عمدتاً دیاتونیک بوده و تا همین اواخر چندصدایی و هارمونی به شکل غربی آن در موسیقی افغانستان تأثیر چندانی نداشت.

  موسیقی افغانستان تا حد زیادی به صورت ترانه است، اما با این حال رپرتوار قابل توجهی از موسیقی بدون کلام نیز در این کشور وجود دارد و البته شعر، جایگاه ویژه ای در فرهنگ موسیقی افغانستان دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساز هایی که طالبان به آتش کشید (+عکس)

ساز هایی که طالبان به آتش کشید (+عکس)