مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 07:452023-08-14پزشكي

600 بیمار دیالیزی سیستان و بلوچستان در انتظار پیوند کلیه


مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی سیستان و بلوچستان گفت: از سال 86 با راه اندازی بخش پیوند کلیه در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان تاکنون 216 پیوند انجام شده است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی سیستان و بلوچستان گفت: از سال 86 با راه اندازی بخش پیوند کلیه در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان تاکنون 216 پیوند انجام شده است.

پیری در گفت وگو با ایسنا افزود: بیماران کلیوی برای درمان کامل نیازمند دریافت و پیوند کلیه هستند و افراد زیادی نیز در نوبت پیوند قرار دارند.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: دیالیز تنها روند پیشرفت بیماری را کاهش می دهد و اگر پیوند صورت نگیرد بیمار باید تا آخر عمر با این شیوه زندگی سر کند.

پیری تاکید کرد: هزینه های درمان بیماران کلیوی بسیار بالا و سرسام آور است و بدون حمایت مسئولان دولتی ادامه درمان این بیماران ممکن نیست و این افراد در معرض مرگ قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به 600 بیمار دیالیزی سیستان و بلوچستان در انتظار پیوند کلیه هستند پیری گفت: با وجود حمایت های زیاد از سوی انجمن کلیه استان و کمک خیرین سلامت، این انجمن پاسخگوی تمامی نیازهای بیماران نیست و نیاز بیشتری به حمایت از سوی مردم و خیرین سلامت احساس می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

600 بیمار دیالیزی سیستان و بلوچستان در انتظار پیوند کلیه

600 بیمار دیالیزی سیستان و بلوچستان در انتظار پیوند کلیه