مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 08:102023-08-12اقتصادي

برداشت خرما از نخلستان های ایرانشهر آغاز شد


مدیر جهادکشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت: ایرانشهر با بیش از پنج هزار و 150 هکتار نخلستان یکی از عمده مراکز تولید خرما در سیستان و بلوچستان است و از این سطح حدود چهار هزار هکتار بارور و بقیه غیربارور است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهادکشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت: ایرانشهر با بیش از پنج هزار و 150 هکتار نخلستان یکی از عمده مراکز تولید خرما در سیستان و بلوچستان است و از این سطح حدود چهار هزار هکتار بارور و بقیه غیربارور است.

مجید فیاضی در گفت وگو با ایسنا- افزود: بیش از 50 رقم خرما در 4 هزار هکتار نخلستان شهرستان تولید می شود که ارقام ربی، مضافتی، سنگ شکن، هلیله و زاهدی از معروف ترین ارقام خرما در این منطقه هستند.

فیاضی بیان کرد: ایرانشهر دارای 9 سردخانه با ظرفیت بیش از 23هزار تن است که با افتتاح دو واحدسرخانه در هفته دولت امسال ،ظرفیت تولید و نگهداری خرما در شهرستان ،کل خرمای تولیدی نخلستان های ایرانشهر را پوشش خواهد داد.

وی تصریح کرد: هم اینک بیش از 10هزار نفر در این شهرستان مشغول برداشت محصول خرما هستند که با راه اندازی واحدهای بیشتر فرآوری و بسته بندی می توان علاوه بر فراهم کردن زمینه اشتغال برای افراد جویای کار، رونق اقتصادی در منطقه را شاهد باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت خرما از نخلستان های ایرانشهر آغاز شد

برداشت خرما از نخلستان های ایرانشهر آغاز شد