مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 15:352023-07-24سياسي

در روضه خواندن فکر کنید در محضر اهل بیت هستید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازحسینیه دانشجو، از عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی در کتاب مصباح الهدی تٱلیف استاد مهدی طیّب در مورد نحوه روضه خوانی نقل است:   در روضه خواندن ادب کن.

- مرحوم حاج اسماعیل دولابی در مورد نحوه روضه خواندن می ‎گفت: فکر کن اگر می‎دیدی اهل بیت علیهم السّلام که صاحب عزایند، در کنار مجلس نشسته‎اند، باز هم همین‎طور شدید روضه می‎خواندی؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازحسینیه دانشجو، از عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی در کتاب مصباح الهدی تٱلیف استاد مهدی طیّب در مورد نحوه روضه خوانی نقل است:   در روضه خواندن ادب کن.

فکر کن اگر می‎دیدی اهل بیت علیهم السّلام که صاحب عزایند، در کنار مجلس نشسته‎اند، باز هم همین‎طور شدید روضه می‎خواندی؟ جلوی حضرت زهرا علیها السّلام هم مصیبت فرزندانش را همین‎طور جان سوز و جگرخراش ذکر می‎کردی؟ با این نحو روضه خواندن می‎خواهی دل صاحب مصیبت را آتش بزنی و به گریه‎اش بیندازی؟  شخصی که در ایام جوانی در زورخانه‎ای که در دولاب داشت، ضرب می‎زد و آواز می‎خواند، به هنگام پیری به مدّاحی روی آورده بود و چون سوادی نداشت، بعضی از روضه‎ ‎های سایر مدّاح‎ها و روضه خوان‎ها را یاد گرفته بود و می‎خواند؛ لکن به خاطر همان روحیّه‎ی زورخانه‎ای‎اش تا می‎توانست مصایب اهل بیت علیهم السّلام را رقّت انگیزتر و شدیدتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در روضه خواندن فکر کنید در محضر اهل بیت هستید

در روضه خواندن فکر کنید در محضر اهل بیت هستید