مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مرداد 1402 ساعت 13:402023-08-18سياسي

آیا دکتر فاطمی ناخواسته به مصدق ضربه زد؟


آنچه تندروی فاطمی خوانده می شود ناظر بر مواضع صریح روزنامه او پس از کودتای نافرجام 25 مرداد و نطق میدان بهارستان است و گرنه در مقام وزیر امور خارجه با آداب دیپلماسی نیک آشنا بود.

-   عصر ایران؛ مهرداد خدیر- در وفاداری دکتر سید حسین فاطمی وزیر امور خارجه دولت ملی به دکتر محمد مصدق و فداکاری او برای منافع مردم ایران هیچ کس تردیدی ندارد خاصه این که تنها مقام دولت ملی بود که جان بر سر این پیمان نهاد.

  با این حال بر او این نقد وارد شده که با آنچه تند روی خوانده شده یا جمهوری خواهی یا رفتار ژورنالیستیک به جای دیپلماتیک نیروهای سنتی را نگران سرنگونی سلطنت و جای گزینی جمهوری کرد که در نگاه آن روز نسبتی با دولت شیعی نمی توانست داشته باشد و از سوی دیگر به جای تلاش برای جلب دوستانی در عرصه بین المللی سرگرم روزنامه خود - باختر امروز - بود در حالی که اقتضای وزارت خارجه مدیریت دیپلماسی و پاره ای ملاحظات و انعطاف های سیاسی است و لازمه روزنامه نگاری صراحت و کشف واقعیت و این دو با هم سازگار نیست.

گفتار و رفتار فاطمی در 3 روز منتهی به 28 مرداد 1332 و تیترهای روزنامه باختر امروز نیز برای اثبات این مدعا گواه گرفته می شود.

بر دکتر مصدق هم خرده می گیرند که چگونه او که پیر سیاست و آشنا باز یر و بم نکات حقوقی بود یک دکتر در روزنامه نگاری و نه حقوق  بین ال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا دکتر فاطمی ناخواسته به مصدق ضربه زد؟

آیا دکتر فاطمی ناخواسته به مصدق ضربه زد؟