مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 12:302023-08-16بين الملل

تایوان: واکنش نظامی چین به معنای دخالت در انتخابات است


معاون رییس تایوان ضمن عادی خواندن سفر کوتاه خود به آمریکا، مدعی شد که واکنش نظامی چین به این سفر، به معنای دخالت در انتخابات ریاستی پیش رو در این جزیره خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،  ویلیام لای معاون رییس دولت تایوان و نامزد انتخابات ریاستی آتی در این جزیره در ادامه اظهارات و اقدامات تحریک آمیز خود علیه به چین، ادعا کرد که واکنش نظامی پکن به سفرش به آمریکا، به معنای دخالت در انتخابات خواهد بود.

لای که اکنون برای شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهور جدید پاراگوئه به این کشور رفته، گفت که به مردم تایوان اعتماد دارد و فقط آنها هستند که حق تعیین سرنوشت این جزیره را دارند.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، مقامات تایوانی هشدار داده اند که احتمال دارد چین در این هفته رزمایش های نظامی بزرگی را اطراف این جزیره آغاز کند و از توقف لای در آمریکا به عنوان بهانه ای برای ترساندن رای دهندگان پیش از انتخابات ریاستی سال آینده استفاده کند.

سران دولت خودخوانده تایوان به طور سنتی از سفر به آمریکا برای رفتن به معدود کشورهایی که روابط رسمی دیپلماتیک با این جزیره را حفظ کرده اند، استفاده می کنند.

 دولت پاراگوئه یکی از 13 کشوری است که علی رغم مخالفت ها و هشدارهای مکرر چین، روابط رسمی و دیپلماتیک با دولت منطقه ای تایوان را حفظ کرده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایوان: واکنش نظامی چین به معنای دخالت در انتخابات است

تایوان: واکنش نظامی چین به معنای دخالت در انتخابات است