مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 01:402023-08-20دانش

رأی دیوان عدالت اداری به کنکور امسال نرسید؛ سقف سنی 24 سال برای معلم شدن


عضو کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت گفت: آموزش و پرورش باید هرچه سریع تر طبق قانون رفتار کند و بر اساس آخرین رأی که هیأت عمومی دیوان عدالت اداری درباره شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان گذاشته است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، چندی پیش بود که هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در پی شکایت یکی از داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان نسبت به تعیین، این شرط را ابطال کرد.

با ابطال این شرط به نظر می آمد که در کنکور سراسری امسال، سقف سنی برداشته شود اما در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری آمده است: به موجب ماده 20 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان مصوب جلسه 704 به تاریخ ششم دی 1390 شورای عالی انقلاب فرهنگی، داشتن حداکثر سن 24 سال تمام جهت تحصیل رشته مورد نیاز آموزش وپرورش الزامی است .

  علی امرایی عضو کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت کشور در گفت وگو با خبرنگار آموزش و پرورش در خصوص موضوع سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: بحث شرط سنی دانشگاه فرهنگیان یکی از شروطی است که برای ورود به دانشگاه فرهنگیان تعیین شده است مانند معدل و نمره تراز کنکور.

وی افزود: در سال 1390، شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان 24 سال بود که به 22 سال کاهش یافت؛ ما در سال 1399 با وزیر وقت آموزش و پرورش مکاتبه کردیم تا سقف سنی افزایش پیدا کرده و به 24


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رأی دیوان عدالت اداری به کنکور امسال نرسید؛ سقف سنی 24 سال برای معلم شدن

رأی دیوان عدالت اداری به کنکور امسال نرسید؛ سقف سنی 24 سال برای معلم شدن