مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 14:252023-08-07اقتصادي

آغاز برداشت مکانیزه برنج در شالیزارهای تالش


سرپرست فرمانداری تالش از آغاز برداشت مکانیزه برنج در شالیزارهای این شهرستان خبر داد و گفت: براساس پیش بینی ها امسال 83 هزار تن شلتوک برنج از شالیزارهای تالش برداشت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فرامرز مرجانی ظهر دوشنبه در گفتگو با رسانه ها از آغاز برداشت مکانیزه برنج در شالیزارهای تالش خبر داد و اظهار کرد: توسعه مکانیزاسیون یکی از اصلی ترین راهکارهای کاهش هزینه تولید می باشد.

وی با بیان اینکه 16 هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان تالش اختصاص به کشت برنج دارد، افزود: در حال حاضر 90 درصد از زمین های شالیزاری شهرستان به صورت مکانیزه برداشت می شود.

سرپرست فرمانداری تالش ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب و همچنین توصیه های فنی، تأمین و توزیع به موقع کودهای کشاورزی مورد نیاز، مبارزه امراض و آفات برنج توسط اداره جهاد کشاورزی پیش بینی می شود، افزایش تولید داشته باشیم و حدود 83 هزار تن شلتوک برنج از مزارع برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه 250 دستگاه مخصوص برداشت برنج در شالیزارها برای جمع آوری شلتوک برنج در شهرستان فعال هستند، گفت: کشاورزان برای برداشت صحیح و جلوگیری از هدر رفت شلتوک با کارشناسان اداره جهاد کشاورزی همکاری داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت مکانیزه برنج در شالیزارهای تالش

آغاز برداشت مکانیزه برنج در شالیزارهای تالش