مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 10:302023-08-01اقتصادي

حدود 50درصد مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است


تاکنون بیش از 8 میلیون تن گندم خرید تضمینی شده که مبلغ آن بیش از 120 هزار میلیارد تومان می شود؛ از این مبلغ فقط 62 هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، قیمت گذاری 32 قلم کالای اساسی در سال زراعی جدید، قرار است تا پایان مرداد انجام شود.

در این جلسه موضوع قیمت خرید تضمینی گندم نیز مورد بررسی قرار گرفته و گندم کاران امید به اصلاح قیمت ها دارند.

در آخرین جلسه شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی در دوره سرپرست وزارت جهاد کشاورزی (اردیبهشت) قیمت جدید خرید تضمینی گندم 15 هزار تومان در هر کیلو اعلام شد؛ 11.

500 قیمت پایه، 1500 یارانه برای کمک به خرید کود و 2 هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت)؛ اما این امر منجر به تأمین رضایت گندم کاران نشد.

به گفته فعالان این بخش، هزینه تولید و خدمات افزایش زیادی داشته و آنالیز قیمت ها حداقل قیمت تمام شده گندم به اضافه سود متعارف را حدود 17 هزار تومان نشان می دهد.

از سوی دیگر چون این تغییر قیمت پیش از سال زراعی جدید بوده در بودجه 1402 پیش بینی نشده و نیاز به اضافه شدن تبصره و تصویب در مجلس شورای اسلامی بود.

به گفته کارشناسان حوزه کشاورزی چنین تغییراتی در قانون پیش بینی شده و برای افزایش خرید تضمینی گندم یا نرخ آن بانک مرکزی موظف به ایجاد خط اعتباری جدید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدود 50درصد مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است

حدود 50درصد مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است