مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 15:252023-08-08اقتصادي

اگر دلار آمریکا ضعیف شود، چه اتفاقی می افتد؟


به گفته اندیشکده استرالیایی، اگر دلار آمریکا جایگاه سابق خود را به عنوان قوی ترین ارز مرجع بین المللی از دست بدهد، وارد یک چرخه معیوب تشدید کننده تورم و حتی ابرتورم خواهد شد.

- در سال های گذشته موضوع روند رو به فرسایش سلطه جهانی دلار آمریکا یکی از بحث های جدی نه تنها در حوزه اقتصاد بین الملل، بلکه در زمینه مسایل راهبردی و ژئوپلتیکی بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران، یک اندیشکده استرالیایی پیش بینی کرده روند رو به نزول موقعیت دلار آمریکا در نظام ملی جهانی، منجر به تورم بیشتر خواهد شد.

اندیشکده اقتصادی موسسه لووی استرالیا می گوید روند دلارزدایی احتمالا یک چرخه معیوب خواهد بود، زیرا تورم شدید ناشی از آن منجر به نرخ های بالاتری می شود که قدرت دلار را بیش از پیش تضعیف خواهد کرد.

به گفته مایکل روچ محقق ارشد اندیشکده موسسه لووی (LOWY INSTITUTE): کاهش استفاده از دلار می تواند باعث افزایش تورم و حتی منجر به ابرتورم شود، که این امر می تواند منجر به نرخ های بهره بالاتر شود که بر قیمت دارایی ها تاثیر می گذارد.

به گفته این اندیشکده استرالیایی، استفاده از دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره در معرض تهدید است - و دلار آمریکا به سمت یک چرخه معیوب پیش می رود که تسلط آن بر اقتصاد جهانی را بیش از پیش از بین می برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر دلار آمریکا ضعیف شود، چه اتفاقی می افتد؟

اگر دلار آمریکا ضعیف شود، چه اتفاقی می افتد؟