مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 16:402023-08-14سياسي

فقدان اطلاعات حقوقی مُکفی، مردم را اسیر راهروهای دادگاه می کند


رییس کل محاکم عمومی و انقلاب یزد بر ارتقاء دانش حقوقی آحاد جامعه تأکید کرد و گفت: بسیاری از مسائل حقوقی و قضایی که برای شهروندان رخ می دهد ناشی از فقدان اطلاعات حقوقی است.

- ایسنا/یزد رییس کل محاکم عمومی و انقلاب یزد بر ارتقاء دانش حقوقی آحاد جامعه تأکید کرد و گفت: بسیاری از مسائل حقوقی و قضایی که برای شهروندان رخ می دهد ناشی از فقدان اطلاعات حقوقی است.

یدالله جعفری در این رابطه اظهار کرد: بحث آگاه سازی مردم در موضوعات حقوقی و قضایی بسیار مهم است که باید با استفاده از ظرفیت های مختلف فرهنگی و رسانه ای در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به نیاز اساسی مردم در اخذ مشاوره حقوقی و قضایی، گفت: در سال گذشته بیش از 27 هزار مشاوره حقوقی و قضایی حضوری در دادگستری یزد و بیش از 5هزار مشاوره تلفنی انجام شد که یکی از نتایج آن انصراف 2هزار 800 نفر از طرح شکایت در دادگاه بوده است.

جعفری افزود: هم کفو بودن یعنی هم سنگ و هم سنخ بودن دو خانواده از لحاظ اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی؛ لذا وقتی زوجین جوان بدون توجه به شرایط و جزییات تأثیر گذار در زندگی مشترک، اقدام به ازدواج می کنند بسیار زود، اختلافات خانوادگی بین اینگونه زوج ها رخ نمایی می کند.

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب یزد عدم توجه به تعهدات و شروط ضمن عقد را از دیگر مسائل مهم زندگی زناشویی دانست و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقدان اطلاعات حقوقی مُکفی، مردم را اسیر راهروهای دادگاه می کند

فقدان اطلاعات حقوقی مُکفی، مردم را اسیر راهروهای دادگاه می کند